søndag den 20. november 2011

Fredag 18.11.11


Blogindlæg d. 18.11.11 – Præsentationer

Velkommen til denne gang af IMA1 og et kort resume af hvad vi har lavet i 4 lektioner på en skøn fredag med sol skinnede ind gennem vinduet til klasseværelset.

I dag lagde Mr. Bucher ud med at vise 2 virksomheder som har formået at vise ”storytelling” til omverdenen. De har formået at skrive historie om hvordan deres virksomhed er bygget på samt hvilke værdier de sætter pris på. Det var 2 gode eksempler på hvordan man skriver ”historie” på hvilket kun er et plus for ens indlæring indenfor dette emne.

Efter dette præsenterede en af mine klassekammerater en præsentation om tennis spilleren Roger Federer hvori han ”storyteller” om hans liv samt mikser en del af den teori vi har haft i undervisningen ind i præsentation bl.a. Web 2.0 og dennes instrumenter samt staging. Præsentationen var faktisk rigtig god! Den indeholdt alt det den skulle hvad angår staging og storytelling om den populære tennis spiller. Det var virkelig godt og det gav et nemmere indblik og indtryk af hvad storytelling går ud på og hvordan dette formuleres så man forstår det. Et stort klap skal der lyde til at min klassekammerat der gjorde det rigtig godt og som gjorde emnet lettere forståeligt for os andre ;)

Udover over disse 2 præsentationer gik dagens 4 lektioner ud på at vi som grupper skulle levere en kort tale omkring det produkt som vi vil lave/opfinde i vores virksomhed PGT uden dog at fortælle hvad produktet er! Det var rigtig gode oplæg der blev leveret og selve det at give en elevator tale er besværligt i sig selv, så klarede mange sig rigtig godt efter min mening. Efter alles præsentationer stemte vi om hvilken gruppe klarede sig bedst – til min ærgrelse blev det ikke min gruppe, men så kan vi jo altid gøre det bedre til anden gang. Dog klarede de fleste sig rigtig godt, og det var virkelig lærerigt at se hver enkelt give en elevator tale og se hvordan de fanger ens opmærksomhed. Kan kun anbefale at man bruger dette noget oftere da det faktisk er en god hjælp, ikke blot nu, men også i fremtiden når vi kommer ud på arbejdsmarkedet og ser hvordan det virkelige liv er!

Ja vores 4 lektioner gik mest ud på at præsentere vores ukendte produkt i vores virksomhed PGT til andre grupper uden at nævne hvad produktet er. Der har ikke været særlig meget teori denne gang, derfor er der heller ingen teori referat i mit oplæg denne gang. Dog har lektionerne givet mig et bedre indblik i hvordan man laver en kort tale på maks. 2 min hvor du taler for din sag eller rettere prøver at sælge din sag uden rigtig at afsløre produktet. Min indlæring af lektionerne er derfor – Elevator tale og bedre forståelse for storytelling samt staging.

Tak til mine klassekammerater for at vise forskellige former for elevator taler, tak til min lærer for at give eksempler på virksomheder som bruger ”historiefortælling” og tak for min klassekammerat for hans præsentation om staging og storytelling som gjorde det nemmere for mig at forstå hvad disse 2 begreber går ud på – Igen tak for denne omgang iMA1 og tak til Mr. Bucher og hans viden, stay tuned, jeg kommer på igen om 2 uger hvor jeg forhåbentligt har noget mere guf i kan glæde jer til. Tak fordi i fulgte med for denne omgang – vi ses om ikke så længe igen J

FKE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar